Tuesday, September 29, 2009

Minal aidin wal faizin

Sudah lama jugak aku x mengupdate blog ku ini..

Haha .. maklumlah bz dengan hari raya.. raya ni aku rasa raya paling x best dalam hidup aku… sebaba apa?? Haha cte nye cam ni.. aku balik raya pada sehari sebelum raya.. bayangkan lah kitorg (aku, makcik aku dan anaknya) kuar dr rumah mak cik aku pkul 9 lbih kurang… smpi kat behrang.. fulamak jem teruk … masak kitorang dalam keta… padahal behrang ngan manong, kuala kangsar (umah opah) bkannye jauh sgt2 pon.. kitorang smpi kat umah opah pkul 3.. huhu mmg masak btol dalam keta… dah tu aku kene blik plak ke changkat jering (umah aku)… huhu mmg pnat btol.. dah la seminggu aku x tidoq sbb exam… pnat tu bertambah2.. smpi umah.. ada mak cik plak smpi… sembang la ngan die.. mse tu dah malam.. mmg x bley nak tidoq awal la..

Aku dah penat gler2…. Tp than jela… aku tunggu mak aku siapkan kuih raye.. kuih raya kat umah dah x der.. mak aku meniaga kuih raya… alhamdilillah.. laku semua smpi x dak stok kat umah… kuih raya mak aku wat malam tu pun utk mskcik aku.. kitorang mmgg x der kuih raya.. x per la.. aku pon tidoq lpas tu..

Esoknya… mmg bgn lewat la aku.. ngantuk yang amat2… penangan x tido seminggu..smpi bju raya pun adik aku yg ironkan…gambar raya pun x sempat nak amik… kitorang trus je pegi mesjid nak solat raya… fuh.. kitoranmg pon solat raya… then , start la sesi khutbah… aku pun dgr la… khatib pun bgi salam…tup2.. aku dengar… wabillahitaufiqwalhidayah wassalamulaikum warahmatullhiwabarakatuh…

La aku tetidoq.. dr mula smpi habis khutbah.. ya Allah..Tajuk khutbah aku x tau… tgk2 orang rami dah bgun nak bersalam salaman… aku smbil sengih2 pun salam la diorg yg hulurkan tgn… huhu mmg la…

Ha tu bru stu cite..

Ada lag..

Cte pasai kuih raya plak.. kan kitorang x der kuih kan.. raya ktiga bru buat kuih… mak aku wat kuih tat gulung, short bread ( cm tuh kut ejanye), ngan semperit… aku tolong kacau jem tart nenas tuh.. panas btol merecik2 jem tu masa dia menggelegak… aku pun pakai la sarung tangan pink.. lega sket.. dah tuh siapkan short bread.. semperit maka ku wat ari sebelumnya…seb bek x dak org datang umah dua tiga ari tu..

Klu x, x merasa la diorg kuih raya… hahah..



sarung tangan pink



jem tart


short bread


short bread



No comments:

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...