Thursday, August 11, 2011

Ramadhan 11

Bismillah..

sambil menghirup old town white coffee (3 in 1 punya).. jari aku ni pun menaip la article.. kalo nak diikutkan ak ad byk keje gak nak disetelkan..(mengalahkan wanita bekerjaya!)

dalam 11 hari berpuasa ni.. aku berkesempatan la untuk berpuasa di teratak yang tercenta ini.. di Kampung Bendang Siam (bukan kat siam ok!)

di bulan mulia lagi berpahala ni.. memang x sangka betul ada 2 makhluk  dalm umah aku x menunaikan ibadah puasa.. byk kali jugak aku tegur dorang ni.. semua cara aku dah guna.. seperti hadis

Dari Abu Sa’id Al-Khudri rodhiallohu ‘anhu dia berkata: Aku mendengar Rosululloh sholallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Barang siapa di antara kalian melihat suatu kemungkaran hendaklah ia mengubah dengan tangannya; jika tidak mampu, maka dengan lisannya; jika ia masih tidak mampu, maka dengan hatinya dan itu adalah selemah-lemahnya iman.” (HR. Muslim)

tapi x berjaya juga nak mengubah mereka ni.. ak pun pening dibuatnya..
ni dia..

 ni dia Temok yang beratnya sma seperti beras 10 kilo..

ni Along yang x berapa nak frenly.. frenly ngan bapak aku je..

********

juadah berbuka

ari ni ada masakan istimewa.. yakni PENGAT PISANG YANG PALING RINGKAS DIDUNIA... yeah.. meh nak kongsi sket.. cara cara nak buat pengat pisang yang ringkas.. cikjah sila tulis ye! ;)

bahan bahannya
2- 3 sikat pisang(potong dadu)
1 1/2 senduk gula( boleh guna gula merah/melaka jugak!)
1 mangkuk santan (aku punya guna plastik, sbb bli kat pasar)
1/2 senduk sagu (kalo ade)
daun pandan (kalo ade)
garam

cara2nya
 1. msukkan pisang dan sagu.. dan air.. didihkan sampi sagu kelihatan jernih
2 masukkan santan n daun pandan, biarkan seketika..
3. masukkan gula n kacau..
4 .msukkan sedikit garam hehe
* perlu diingatkan supa mengacau pengat.. takut melekat kat periuk!

tada!

sekian terima kasih! tu saaja saya nak mengarut malam ni.. jangan lupa doakan saya berjaya ! =)

Selamat Menunaikan Ibadah! =)

No comments:

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...