Wednesday, July 13, 2011

Mehnahnya Talaqqi dan Gegar

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh~

seperti mana kebiasaan aku memnag x tau nak stat menulis entry ni cmna..  dah tulis.. padam balik.. dah tulis padam balik.. mengalahkan nak jawab soalan Thermodynamics!

Kehidupan di Bangi

disini bukan sahaja aku menjaga kedai jamu.. di kelapangan ni jugak aku amik peluang bertalaqqi bersama mak cik ku.. alhamdulillah ak berpeluang bertalaqqi dengan mak cik yang berjaya belajar selama 7 tahun di masjid negara..
Perit rasanya pada 2-3 hari pertama kerana , aku merasakan aku boleh membaca dengan baik.. tp sebaliknya banyak lagi yang perlu aku improvekan dalam pembacaan aku walaupun bacaan ku hanya mengikut riwayat asim sahaja yang memang dipraktis sejak kecik
berlarutan sehingga minggu kedua, Alhamdulillah semua nya lancar! =) Alhamdulillah syukur nikmat Allah!

Mengajar Mengaji

ok kat sni ak jugak ajar budak2 ngaji.. disebbkan makcik buka kelas ngajar ngaji kat sini..klas tiap2 isnin , rabu n jumaat.. disamping ak, ada 2 kakak lg yg tolong ajar Kak Farah n KaK Seha.. dorang ni student UKM & KUIS.. kat sini juga ada mengajar org2 dewasa.. kalo orang dewasa biasanya makcik aku yang ajar..  ni adala sample2 muka kanak2 yang belajar disini..


   Budak ni nama zaim =)



 ni dina , comel kan?? cam mia sara

ni budak banyaaaaaaak auta time nak ngaji, Haziq

Gegar SBPIKP

alhamdulillah jugak tahun ni dapat jumpa kawan2 di gegar! =) jumpa adik2.. dan jumpa sekolah yang tercinta!!.. tp bayak perubahan yang dah berlaku kat sekolah.. macam2.. kalo nak cte kat sini semua.. macam x syok.. lbih baik g skolah n sembang2 ngan junior2 hehe..


  kawan2 dan fasi2 yang haPENING

 adik2 junior!

 =)

rakan2 seperjuangan!

rakan rakan ILYSM!


**************
#saya rasa ad sesuatu yang besar akan melanda saya.. saya rasa saya patut bersedia..
#mungkin benda bear yag bakal melanda saya itu dapat mendidik saya menjadi lebih baik selepas ini..
#mudah-mudahan Allah memudahkan segala urusan saya dunia akhirat..
#dan saya rasa saya patut berubah dan sabar! SABAR itu kunci!
#saya mohon doa dari rakan2! =)

Dari Abu Umamah r.a meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW ketika meriwayatkan satu hadis Qudsi telah bersabda: Wahai anak Adam!, Jika engkau terus bersabar (bilamana hilangnya sesuatu dari dirimu) dan engkau terus harapkan pahala, maka aku tidak rela membalasimu dengan balasan yang lebih rendah dari syurga.
(HR Ibnu Majah)


No comments:

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...