Wednesday, December 11, 2013

Jom Gossip!

Hoi dah nak habis semester baru sempat nak update blog... ini memang gila,,, Busy benar rasanya semester ni.. tp sebenarnya tidak la busy sangat cuma.. tiada berkesempatan nak menghapdate entry.. kelas tidak pula padat macam semester lepas.. setiap hari jumaat tak ada kelas.. cumanya kene la buat keje kan... project berlambak2..

i was thinking to make this blog cm personal blog.. yang membincangkan pemikiran dan doktrin-doktrin yang aku ada dalam kepala aku.. selama ni ak tulis sebab orang tulis.. tp sebenarnye aku kene tulis apa yang aku rasa... Everything! perasaan, emosi, tekanan, kegembiraan mahupun kesedihan yang mungkin orang lain x boleh faham and x boleh nak diluahkan , obviously x de sape nak dengar.. boypren pun x hado kan....

Studio Laskar

Aku x pernah sangka yang studio aku akan ada ramai orang yang rare gila.. ada yang best ada jugak yang spoil..biasa la mana ada orang perfect,, dah tu duduk ramai pulak kan... ak sendiri pun x berapa nak betul..  nak expect orang lain beul.. memang tak la.. ape-ape pun skang ni ak selalu ingatkan diri aku always, Don't Judge! dont judge other people.. they might not as wonderful at the outside but  somehow how do we know there a soul that so beautful inside the person. we don't know anyway.. so don't judge dear!

Ala termembebel kan mende lain pulak... sebenarnye studio aku ada macam2 background and macam-macam umur.. yang paling tua 26 tahun and yang paling muda 19 tahun. Tapi semua aku hangout.. cuma ada a few yang betul2 rapat..mcam girls ad 9 orang boys plak ada 20 orang.. among them ad a few yang paling rapat dengan ak.. that they even tubuhkan satu group which is group whatsapp la... haha nak group apa lagi yang legal kat malaysia ni... thay are all interesting.. tp of course ad perangai masing2 yang aku kene bear with it rite,,, bukannye semua orang pun boleh tahan ngan aku.. idak??

since aku antara yang tertua.. so aku rasa urgency utk jd yang the best emosionally and rationally..i try to hide my feelings eventhough mase tu tgh marah ke merajuk ke.. so that they will take the good thing in me.. ak x nak jadi contoh yang bukan2 kat budak2 ni.. tu je.. so i give my best...kadang2 ak tnaye gak dorg.. dorg rase ak x de perasaan ke.. pastu dorg cakap aku carefree.. mungkin jugak.. sebab i do agree with this statement  to fake a smile is much more easier than tell people about whats going on inside the heart.

But, pika kate aku kene happy.. alhamdulillah aku happy! =)) cuma kadang2 je x happy sangat.. biasalah..
langit pun bukannya selalu cerah.. tambah2 orang yang emosional terlebih macam aku ni... aku kan ala makcik2 nak feeling touching lebih hahah

Crush

What!!! asal ada tajuk ni pulak.. kahkahkah... sebenarnye dah lama aku x suka orang.. aku pun bukannya jenis yang suka orang dengan cepat. Even kat notts dulu pun x de orang yang aku suka.. 4 tahun jugak la kat notts tu tp ak x suka sesape pun,, so ape yang aku nak cakap ni...hmmm i do have feeling for someone here,, but.. aku x rase die suka aku. biasalah dah menginjak umur 22 tahun ni sentiasa rasa insecure je kan bile kawan2 dah ramai yang dah kawin and even bestfriend aku pun mase skolah dulu dh nak kawin bulan 5 tahun depan.. aku takut sebab ramai kawan2 yang dh nak kawin yang influence aku suka kat orang... setiap kali aku suka orang mesti orang tu x suka aku... i do have feeling for this time also yang crush aku ni pun x suka kat aku jugak.. pastu aku rasa.. sebab aku ad feelings ni, ak jd selfish... ak cepat cemburu..  padahal.. x patut pun jeles.. bende x pasti pun.. Now, im trying so hard to hide my feelings.. malu wei.. eventhough cam dah 22 yearsold.. but , aku perempuan.. malu la.. boleh kata dalam seumur hidup aku ni 3 kali je aku penah suka orang.. this is the third one after about 6 years. Aku selalu doa kat Allah supaya aku dapt suami soleh and baik2 n anak2 yang penyejuk mata.. ala doa yang tu.. rabbana hablana tu.. x pe aku tahu bila sampai masa nnt Allah will give me the best yang i deserved, aku syak Allah tgh nak uji aku skang ni pasal love love ni kut... heheh


ok la tu je.. nnt kalo aku emosi lagi aku tulis.. hehe.. nah a few pictures mse pegi singapore ari tu...








No comments:

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...