Wednesday, December 19, 2012

Amanah Vs Tong gas

Salam alaik...

Setelah sekian lama x update blog.. kini, buat julung2 kalinya dengan bergaya sekali aku menyusun dan meriba laptop lalu ku hayun jari jemari menaip! pkui 1 pagi baq ang ak tulis entry ni.. heheh

Amanah ke Tong gas?

Buat masa ni aku telah menghabiskan masaku utuk menjadi Bos Kecil di kedai makcik.. pelbagai mehnah juga la nak meniaga ni.. semua kena sort of.. dari kedai gunting rambut, kedai jahit, kedai jamu, aktiviti mengaji al quran dan kedai jahit serta taylor cawangan baru.. dari segi duit, stok, staf, dan pelanggan..

Allah Allah ultuf bina.. Memang Allah nak tarbiyah sangat2 la.. Apalagi semua kejadian Allah yang susun.. kalo x fikir.. memang kita x tahu pun Allah nak test kita.. Allah Allah.. insiden2 seperti dimarahi customer dah jadi makanan ruji... perihal staf-staf.. kadang2 kita rasa kita x tahu nak tegur perangai staf kita yang lebih berusia.. tp sebenarnye kita pun kena banyak berdoa dan muhasabah diri bukannya asyik komplen dlm hati.. adakah kita dah buat yang terbaik selama kita berada diposisi pemegang amanah ni.. fuh.. berpeluh dahi.. uswah yang macam mana kita ni??

Jika diberi pilihan antara amanah dengan tong gas untuk dipikul selama sebulan.. nescaya relaku pilih tong gas berbanding amanah.. Dan hatta ke bilik air juga kan ku pikul tong gas itu!

Akhowat

Wah rasa dah lama sangat x jumpa dengan akhowat2 terchenta.. tp sebenarnya baru minggu lepas menjenguk mereka sebentar di Kahfi..

till then; seeru ala barakatillah =)



1 comment:

Nurasyikin Mohd Noh said...

omomomo....haha rindu lettew ;) ayong, kin blik perak sok ngan zati insyaAllah, mau dikirim apa2? hoho

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...