Tuesday, November 29, 2011

Terasa cam nak melompat lompat!!

salam alaik!!!

Pernah x korang rase cam korang nak melompat2 sebab korang tahu sesuatu yang bes.. pernah x?? pernah x?? sekarang ni aku pun tengah terasa cam nak melompat2 sebab nak bagi tahu korang sesuatu yang bes!! huhu...
kalo korang dah dengar buat2 je cam korang x penah dengar lg.. hehe .. okeh cekedout dis video!


la illaha illallah by Iman



Iman- labbayk




ni dorang nyanyi live tapi x tahu lagu ape..


Ini adalah sebuah kumpulan nashid dari capetown - Iman, mungkin korang dah tahu pun kumpulan ni tapi x pe.. aku nak jgak bg tahu lagi skali . hehe.. 
 
Nak membebel sikit:

Skang ni dah jadi cam fenomena.. bila nasyid je yang diminatinye artis itu lbih berbanding nilai dakwah dan zikir2 yang dibawa oleh artis terbabit.. memang la sedikit sebanyak nilai2 agama dan kesolehan artis tersebut boleh menjadi aspirasi.. dan contoh terbaik..  tapi kalo dah macam .. " aaaa maher zain.. aaaa sami yusuf.. aaa bla bla bla" tidakkah macam pelik dan terasa macam, x kena???  kadang2 konsert maher zain tu dah macam konsert , ntah x tau nak cakap (ini contoh kat negara lain kot ).. its not that i prevent u from looking up to the artist that create such a great songs and zikr.. it just that.. dont get over the limitation of adoring people.. as our prophet said.. 

"Janganlah kamu mencintai sesuatu secara berlebihan, karena bisa saja esok yang kamu cintai justru menjadi yang paling kamu benci. Dan janganlah kamu membenci sesuatu secara berlebihan, karena bisa saja esok ia menjadi sesuatu yang paling kamu cintai."
(hadis ni aku x dapat cari riwayat die la.. tolong bley??)

till then.. sama2 la kita zikir dan muhasabah diri balik.. ambil yang jernih buang yang keruh.. ambil nilai yang dibawa .. wallahu a'lam..

No comments:

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...