Wednesday, October 5, 2011

Tears: its kills, and its heals

Salam alaik!
hampir seketika blog tidak diupdate since persiapan memasuki sem baru ke Tahun 2..

sungguh banyak suka duka dilalui sepanjang perjalanan untuk progress ke tahun 2 ini.. air mata tidak terkira titisannya.. disaat kesabaran dan keiman teruji, kadang2 terbit rasa dihati.. bertanya "adakah ini satu ujian untuk menguji cintaku pada Mu atau Balasan kepadaku atas segala dosa2ku kerana lalai dan leka".. sungguh derhaka hambaMu ini..Istighfar afifah, istighfar!... beratnya ujian serta keputusan yang terpaksa dibuat demi masa depan.. ia keputusan yang besar yang dibuat bersama deraian air mata, tapi hati seakan redha.. ini jalan yang terbaik.. insyaAllah.. sesungguhnya aku berserah kepadamu ya Rabb.. hidup matiku, rezkiku, jodoh pertemuanku, amal ibadah ku..


Andai suatu hari nanti, jika dikurniakan rezeki untuk bersuami, akan ku ceritakan kisah ku kepadanya sepanjang perjalanan ku menggenggam segulung ijazah yang x dapat aku luahkan ketika ini, aku mahu menangis dibahunya,berkongsi rasa bersamanya dan aku ingin ceritakan semuanya dari aku mula sekolah sehingga habis university insyaAllah.. sebagai balasan kerana hadir terlampau lewat! ini balasan untukmu suamiku! MySpace


***********

Alhamdulillah sudah genap 2 minggu aku melangkah ke Tahun 2.. doa dan harapan sangat menggunung tahun ini .. Mudah-mudahan dipermudahkan serta diiringi berkah sepanjang tahun 2 ini..

rumah pun sudah berpindah ke rumah sewa yang baru, walaupun agak jauh dari kampus, tapi Alhamdulillah semua nya baik .. bolehlah berexercise ke kampus.. jadi untuk mejadi lebih environmental friendly, basikal menjadi kenderaan aku! tada!



Subhanallah, tabarakallah mempunyai rakan seperjuangan yang memahami, syafiqah, subhanallah tabarakallah juga mempunyai rakan2 baru dari KMB, seakan membawa semangat baru dalam perjuangan tarbiyah di UNMC. Alhamdulillah.. Sesungguhnya Allah tidak menciptakan manusia untuk sia sia..

Daurah

bersama hampir 50 orang peserta dan mak2 serta nenek usrah adalah sesuatu yang awesome dan agak amazing! sepupu2 usrah juga memang berkaliber serta dedikasi! wah.. seronoknya..  go Akhawat Abbassiyyah! dalam membina IM di UNMC untuk mencapai UA!  加油 (jia you!)

nota kaki:
*dalam usaha menFD adik2 foundation seramai 4 orang, mcam mne ye nak buat??
*Supaya momentum daurah yang agak super sonic ini berkekalan at least sehingga program akan datang!
*adik2 JK (Junior Kerek) sesungguhnya seniormu (senior Kerek) ini sangat risau terhadap korang mse ari ahad ari tu.. t8 care ye! mungkin ni tarbiyah Allah supaya kita x terlebih girang gumbira sangat sewaktu menggunakan train kan.. =)



5 comments:

Nurasyikin Mohd Noh said...

i loike! jr kerek da hepi da ...urusan die da settle..haha ^^,

Unknown said...

apa junior kerek tu. eheh

Afie Superb said...

ikin~ alhamdulillah.. bru semalam jumpe pegi umah junior kerek heheh =)
dila~ junior kerek tu kitorang panggil yuhanes n laila hehehe

nurulhusnazubir said...

em..usaha menFD tu ape? ke mksud pah menDF? hehe ^_^''

Afie Superb said...

menDF sebenarnye heheh silap type hehe =)

Afifah's Money!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...